سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۰

اخبار

طرح های جدید پزشکی خانواده در دوران شیوع بیماری کووید 19

پزشکی خانواده از طرح های جدید ارائه خدمات به خانواده صنعت نفت در دوران شیوع بیماری کووید 19 رونمائی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، امروز جلسه مشترکی با حضور دکتر احضار مسئول بهداشت خانواده ، دکتر عرفانی رئیس روابط عمومی و اورژانس و سایر همکاران پزشکی خانواده برگزار شد.

در این جلسه دکتر احضار با تاکید بر این نکته که کار اصلی ما حتی در شرایط شیوع بیماری کووید 19 ، اجرای صحیح طرح پزشکی خانواده است ، توضیحات جامعی برای اجرای درست این طرح بیان کرد.

وی بروز رسانی برنامه اکسل پزشکی خانواده طی 15 روز آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت : به حداقل رساندن حضور بیماران در اتاق معاینه جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 بسیار مهم است از طرفی معاینه کامل طبق برنامه عملیاتی پزشکی خانواده در اولویت می باشد لذا استفاده از مشاوره تلفنی و ارسال پیامک های سلامت محور برای جمعیت تحت پوشش می تواند از بار کار کاسته و سلامتی مراجعین را تامین نماید مگر شرایط خاص که از روش های دیگر استفاده خواهد شد.

پرستاران خانواده ضمن تماس تلفنی با خانواده های تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور  ، آموزش های لازم را به خانواده صنعت نفت ارائه می نمایند و مراقبت های غیر حضوری بیماران را در فرم های مخصوص تکمیل می کنند.

از طرفی بدلیل اهمیت بالای تکمیل پرسشنامه های روانشناختی ، تکمیل تلفنی پرسشنامه ها بایستی با ذکر شماره تلفن بیمار جهت پیگیری های بعدی به صورت کامل انجام پذیرد.

دکتر احضار  پیگیری مداوم افراد با CVdrisk بالای 20% را مورد تاکید قرار داد و گفت : ارجاع این بیماران به پزشکان متخصص قلب و عروق و چشم پزشکی یک اولویت است که با توجه به وجود این تخصص ها در پلی کلینیک با هماهنگی واحد IT می توان شرایطی را فراهم کرد تا این عزیزان خارج از نوبت ویزیت شوند. لذا از دکتر عرفانی ناظر درمان پلی کلینیک خواهشمندیم هماهنگی های را لازم مبذول نمایند.

پزشکی خانواده5
پزشکی خانواده4
پزشکی خانواده3
پزشکی خانواده2
پزشکی خانواده1

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۰۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید