سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۴

اخبار

استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا بهترین روش افزایش توانمندی های کارکنان است.

توجه به نیازهای کارکنان با ایجاد انگیزه کاری ، خدمت رسانی با کیفیت به مراجعین را بهمراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمناسبت روز کارمند مصاحبه ای با خوشمرام رئیس خدمات پشتیبانی این بهداشت و درمان انجام داده ایم که در زیر می خوانید .

لطفا از خودتان ( میزان تحصیلات ، سوابق کاری و مسئولیت فعلی ) برایمان بگوئید ؟

دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم. در سال 1384 در صنعت نفت استخدام شدم وبعنوان کارشناس آموزش در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب شروع بکار نمودم . در سال 90، به بهداشت و درمان صنعت نفت تبریز، انتقال دائم شدم. ابتدا بعنوان «مسئول امور کارکنان» انجام وظیفه نمودم و از سال 98 نیز مسئولیت خدمات پشتیبانی را به عهده دارم.

از دیدگاه شما چه عواملی موجب انگیزه کاری و افزایش بهره وری در مراکز درمانی بخصوص سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می شود ؟

اگر توانمندی های کارکنان را افزایش داده و به نیازهایشان اهمیت داده شود ، ضمن استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، می توانیم آنها را در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم . به همان اندازه انگیزه ، تلاش و کارایی افراد در انجام کارها نیز بیشتر خواهد شد. در سازمان هایی مثل بهداشت و درمان هم که ارائه دهنده خدمت هستند، وقتی افراد برای دریافت خدمت مراجعه می کنند هر چقدر احترام بیشتری برای آنها قائل گردد ، به همان اندازه کیفیت خدمات دریافتی، انگیزه و تمایلشان به دریافت خدمت از ما بیشتر و در نتیجه سازمان ما اثربخش تر خواهد بود.

علیرغم تفکیک مسئولیت ها در واحد شما ، آیا روحیه مشارکت پذیری و کارگروهی وجود دارد و این آیتم را تا چه حددر پیشرفت امور موثر می دانید ؟

همانطور که گفتم هر چقدر میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها بیشتر باشد، به همان اندازه  انگیزه و مسئولیت پذیری آنها برای انجام بهتر کارها نیز بیشتر بوده و امور به شکل بهتری پیش خواهد رفت. برای همین سعی می کنم قبل از هر تصمیمی تا حد امکان از نظرات همکاران استفاده کنم.

چگونه دانش و تجربیات خود را به دیگر همکاران انتقال می دهید ؟

من ذاتا از اینکه مطلب جدیدی یاد بگیرم احساس خوشحالی می کنم و همیشه سعی میکنم از دانش و تجربیات دیگر همکارانم در هر پست و جایگاهی که باشند درس بگیرم و توانمندی های خودم رو افزایش بدم. در کلمعتقدم هر چقدر کارکنان توانمندتری داشته باشیم ، به همان اندازه سازمان موفق تری خواهیم داشت. برای همین سعی میکنم در هر فرصتی ، هر اطلاعاتی که دارم، چه بصورت تئوری و چه عملی، در اختیار همکاران قرار دهم.

چه چیز باعث می شود فعالیت تان بیشتر شود ؟

وقتی آرامش فکری دارم، راحت تر و بهتر کار میکنم. از اینکه بتونم کمکی به کسی بکنم ، احساس مفید بودن میکنم. در واقع وقتی بهتر کار میکنم ، بهتر نتیجه میگیرم و وقتی نتیجه بهتری می گیرم، انگیزه ام برای بهتر کار کردن، دو چندان می شود.

آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید ؟

قطعا بله. امروزه ساختارسازمانهای بزرگ، بیشتر بصورت تیمی طراحی شده اند. چون تیمی کار کردن، باعث هم افزایی و یا همون خاصیت سینرژی  می شه و در واقع راز موفقیت هر سازمانی، همکاری و هماهنگی کلیه کارکنان آن مجموعه است.
  
مهمترین نقطه قوت شما و احیانا نقاط ضعف شما ؟

فکر کنم بهتر است دیگران در این مورد نظر بدهند، بخصوص در خصوص نقاط قوت. ولی از نظر نقاط ضعف، احساس میکنم که مهارت های ارتباطی و مدیریتی ام باید قوی تر شود و به طور مداوم در تلاش برای بهبود آنها هستم.

چه اهدافی را برای کارتان دنبال می کنید و یا بهتر است بگوئیم هدفتان از کار کردن چیست ؟

مهمترین انگیزه و هدفم از کارکردن، داشتن جایگاه اجتماعی در جامعه است، انسان با کار کردن، احساس احترام و مفید بودن می کند. انگیزه های مادی در مراحل پایین تر قرار دارد.

بهترین خاطره و بدترین خاطره ای که در محیط کاری از بدو ورود به سازمان با آن مواجه بوده اید را بگوئید ؟

مسلما در طول دوره خدمت هر فرد خاطرات تلخ و شیرین زیادی وجود دارد ،برای خود من حتی گاهی «امضا شدن یک برگ مرخصی استحقاقی»، بسیار شیرین بوده است . ولی از شیرین ترین خاطرات کاری ام، «انتقال از میاندوآب به تبریز» و همچنین «افتتاح ساختمان جدید پلی کلینیک تبریز» بود و از تلخ ترین خاطرات دوره کاری ام، وقتی بود که خبر بیماری کانسر همکارم بود .

و حرف آخر:

روز کارمند و هفته دولت رو به همه همکاران عزیزم تبریک می گویم ، آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه مردم عزیز کشورمان علی الخصوص پرسنل شریف و زحمت کش درمانی دارم.

از وقتی که در اختیار ما قرار دادید و با وجود مشغله زیاد کاری به سوالات پاسخ دادید متشکرم.

مصاحبه خوشمرام1

۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۸۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید