سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۰۱
 

اخبار

​ارسال جواب آزمایشات از طریق پیام رسان به مراجعین

در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب با تغییر روش ، جواب آزمایشات مراجعینی که از شهرستان های تابعه مراجعه می نمایند را از طریق پیام رسان ارسال می نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، سیدحریری مسئول آزمایشگاه این مرکز با اشاره به همه گیری بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه گفت : در راستای حفظ سلامت مراجعین ، واحد آزمایشگاه هم همانند سایر بخش های پلی کلینیک مرکزی ، با اتخاذ برنامه های پیشگیرانه ، سعی در ارائه خدمات با کیفیت کرده است.

سید حریری با اشاره به کاهش تردد مراجعین مشکوک به بیماری Covid-19  بیان داشت :  هدف آزمایشگاه خدمت رسانی با کیفیت به خانواده صنعت نفت است و ارسال جواب آزمایشات از طریق پیام رسان به بیماران ساکن در شهرستان های تابعه و یا بیمارانی که امکان حضور مجدد برای دریافت نتایج آزمایشات را ندارند ، یکی از راه کارها بوده است.

وی با تاکید بر اولویت های خدمت رسانی بهینه به مراجعین افزود : از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته ، اقدام به تجهیز کارکنان به وسایل حفاظتی شد و همکاران ملزم به استفاده از لوازم حفاظتی چون گان ، ماسک N95 و ماسک های معمولی و ... شدند.

سید حریری با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در واحد آزمایشگاه گفت : ضد عفونی تمامی قسمت های آزمایشگاه بخصوص صندلی های خونگیری با توجه به انجام آزمایشات غربالگری کرونا از دیگر اقدامات بشمار می رود.

وی تصریح کرد : خونگیری بیماران تریاژ با هماهنگی مسئول اورژانس در اتاق ویژه بیماران مشکوک به کووید 19 در واحد اورژانس انجام می گیرد تا از تردد بیماران مشکوک در پلی کلینیک جلوگیری شود و جوابدهی حداکثر ظرف مدت یک ساعت صورت می پذیرد.

مسئول آزمایشگاه اظهار داشت : علاوه بر انجام آزمایشات غربالگری کرونا ، چکاپ های سالیانه کارکنان ، اعم از رسمی و قرارداد مدت موقت در آزمایشگاه صورت گرفته و موارد مشکوک فورا به واحد مربوطه و پزشک اورژانس اعلام می گردد.

سید حریری در خصوص آزمایشات برگشت به کار کارکنان مبتلا به کووید 19 گفت : در اسرع وقت جواب آزمایشات تهیه و در اختیار مراجعین قرار می گیرد.

سید حریری از دیگر اقدامات انجام شده جهت رفاه حال مراجعین به آزمایشگاه را ، برقراری شیفت های کاری در روز های پنج شنبه عنوان کرد و گفت : بدلیل حجم بالای مراجعین ، روز های پنج شنبه خونگیری از بیماران مشکوک در واحد اورژانس توسط همکاران آزمایشگاه انجام می شود.

وی با ارائه آمار مقایسه ای سال گذشته با امسال اظهار داشت  : مراجعین در سال 98  ، تعداد 12940 نفر بود که این آمار از ابتدای سال تا کنون  به 13125 نفر رسیده ،پذیرش مراجعین ( آزمایشات درخواستی ) از اول سال 98 تا دیماه 145148 مورد بوده که این آمار در زمان مشابه امسال به تعداد 160483 مورد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد :  جهت رفاه حال کارکنان صنعت نفت شمالغرب کشور در شرکت های تابعه نفت ، همچنین کاهش بار مراجعین و رعایت پروتکل های بهداشتی ، خونگیری از کارکنان در مراکز سلامت کار مستقر در شرکت های تابعه انجام میگیرد.

آزمایش8

۸ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۴۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۶۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید