سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۱
 

اخبار

ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی دندانپزشکی با رعایت اصول کامل بهداشتی

واحد دندانپزشکی از دستگاه نوکومیست و UV برای گندزدائی بخش و لوازم دندانپزشکی استفاده می کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، سهندی مدیر داخلی واحد دندانپزشکی این مرکز با اشاره به همه گیری بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه گفت : در راستای حفظ سلامت مراجعین ، واحد دندانپزشکی هم همانند سایر بخش های پلی کلینیک مرکزی ، با اتخاذ برنامه های پیشگیرانه ، سعی در ارائه خدمات با کیفیت کرده است.

سهندی در ادامه گفت : برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 ، تیم دندانپزشکی تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.

وی سپس با اشاره به اینکه در پاندمی کروناویروس ، امکان انتقال عفونت و بیماری کووید 19 در واحدهای دندانپزشکی بیشتر می باشد لذا در حین انجام خدمات درمانی دندانپزشکی و قبل از آن در زمان پذیرش بیماران دندانپزشکی ، اقدامات پیشگیرانه با دقت بیشتری انجام می شود.

این اقدامات شامل ؛ انجام تریاژ بیماران دندانپزشکی از نظر بیماری COVID19 با اقداماتی چون تب سنجی ، پالس اکسی متری ، استفاده از دستکش یکبار مصرف و کاور کفش می باشد که در اختیار بیماران قرار داده می شود.

برای حفاظت از کادر واحد دندانپزشکی ، استفاده از لوازم حفاظتی از قبیل ماسک N95 ، گان و کلاه حفاظتی ، شیلد و کاور کفش برای کادر این واحد الزامی شده است.

دکتر خیر الله زاده رئیس واحد دندانپزشکی از گندزدائی دقیق فضای داخلی بخش دندانپزشکی خبر داد و گفت : استفاده از دستگاه نوکومیست جهت انجام گندزدائی دقیق بصورت مستمر و روزانه انجام می شود همچنین در این راستا از دستگاه UV ( لامپ های تولید کننده اشعه ماورای بنفش ) برای گندزدائی لوازم دندانپزشکی استفاده می شود.

از دیگر اقدامات واحد دندانپزشکی برای پیشگیری از بیماری کرونا ، خریداری و بکار گیری سرتوربین ، سرانگل ، هندپیس ، اینسترومنت ها و ... به تعداد هر ست بیمار است که راه انتقال و سرایت این بیماری در بخش دندانپزشکی را کاهش می دهد.

سهندی با اشاره به الزام بیماران به استفاده از دهانشویه قبل و بعد از انجام خدمات دندانپزشکی ، از همکاری خوب مراجعین در اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی تشکر کرد.

وی به تلاش های مستمر واحد HSE در نظارت مستمر بر بخش دندانپزشکی و کالیبراسیون دقیق دستگاه های اتوکلاو اشاره کرد و گفت اندیکاتورهای بیولوژی ( ویال ) و شیمیایی متفاوت در شرایط مختلف دستگاه های اتوکلاو توسط همکاران واحد HSE و کادر دندانپزشکی به صورت مستمر و با دقت و تمرکز زیادی انجام می شود.

وی در پایان به نظارت دقیق بر کار همکاران خدمات بخش دندانپزشکی در ساعات حضور کادر دندانپزشکی اشاره کرد و گفت : دفع زباله ها و پسماندهای دندانپزشکی ( سفتی باکس ها ، زباله های شیمیایی و عفونی و ...) با دقت زیادی  مورد توجه است.

 

دندانپزشکی11
دندانپزشکی10
دندانپزشکی9
دندانپزشکی8
دندانپزشکی7
دندانپزشکی6
دندانپزشکی5
دندانپزشکی4
دندانپزشکی3
دندانپزشکی2

 

۲۰ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید