سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۱

اخبار

برگزاری جلسه کمیته سلامت با محوریت بررسی آئین نامه کمیته راهبردی مدیریت پاندمی کووید19

اعضای کمیته سلامت دستور جلسه این هفته خود را با محوریت پاندمی کرونا ویروس و بررسی آئین نامه کمیته راهبردی مدیریت پاندمی بیماری کووید 19 برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، امروز سی ام دی 99 ، اعضای کمیته سلامت این بهداشت و درمان جلسه خود را با محوریت پاندمی ویروس کرونا و بررسی آئین نامه کمیته راهبردی مدیریت پاندمی کووید 19 برگزار کردند.

ابتدا دکتر سودی متخصص عفونی این بهداشت و درمان ، توضیحات جامعی را در مورد واکسن کرونا بیان کرده و اعلام کرد که نتایج واکسن در گذر زمان مشهود خواهد بود.

ایشان با اشاره به اینکه واکسن ایرانی فعلی ، ویروس ضعیف شده می باشد که البته تحقیق در مورد واکسن هایی با محوریت MRNA نیز انجام می گیرد.

وی در مورد تزریق واکسن هپاتیت B به کارکنان شمالغرب کشور گفت : از روز شنبه چهارم بهمن برنامه ریزی بعمل آمده و در شرکت پالایش نفت تبریز و پتروشیمی تبریز نیز تزریق واکسن هپاتیت B از اول بهمن ماه 1399 انجام خواهد گرفت.

دکتر احضار مسئول پزشکی خانواده ، در مورد پزشک خانواده بخصوص با محوریت ویزیت غیر حضوری ، توضیحاتی را ارائه نمود که طبق صورتجلسه اعلامی از سوی بهداشت و درمان تهران اقدامات مقتضی انجام خواهد گرفت.

ایشان زمان ویزیت غیر حضوری هر فرد ( بیمار) را حدود 20 دقیقه اعلام کرد. وی با اشاره به این موضوع که تماس تلفنی از اطاق پرستار خانواده و با حضور پزشک خانواده خواهد بود که مزیت این کار را پیشگیری از تماسهای مکرر با خانواده ها اعلام کرد.

وی در ادامه گفت : ویزیت غیر حضوری از اهم اقدامات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خواهد بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بر این موضوع تاکید دارد.

دکتر حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور به اقدامات انجام شده در خصوص برنامه ریزی برای انجام معاینات دوره ای کارکنان شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت : با توجه به دستورالعمل های ابلاغی سازمان بهداشت و درمان و بر اساس آئین نامه کمیته راهبردی مدیریت پاندمی کووید 19 ،حضور متخصص داروساز ، در جلسات کمیته سلامت الزامی می باشد.

دکتر هاشمی مسئول داروخانه ، در خصوص مشکلات موجود در داروخانه مطالبی را بیان کرد . وی در ادامه در مورد داروهای SP توضیحاتی را داده و بر اصلاح فرآیند ارائه دارو تاکید نمود.

ایشان مطالبی را نیز در خصوص دلایل تأخیر در تحویل داروهای بیماران بیان نمود.

در نهایت دکتر حسینعلی زاده با اشاره به روز های پایانی سال 99 ، گفت : مسئولین داروخانه ، امور مالی  و اسناد پزشکی باید در نظر داشته باشند در روز های پایانی سال قرار داریم و حتما صورت حساب های مراکز طرف قرارداد تا حد امکان سریعا پرداخت شود تا با انباشت اسناد در روزهای آخر سال مواجه نشویم.

دکتر عرفانی رئیس روابط عمومی و مسئول اورژانس ، ضمن ابراز رضایت از عملکرد واحد داروخانه در مدت تصدی دکتر هاشمی ،  مشکلات بین بخشی را بیان نموده و خواستار بهبود ارائه خدمات داروخانه گردید.

مقرر شد  پزشکیاران مراکز سلامت مستقر ترکمانچای و هشترود و ... مشکلات درمانی خود را  با دکتر عرفانی مسئول اورژانس بیان نموده و  بعد از ساعت اداری با پزشکان مراکز سلامت کار پالایشگاه یا پتروشیمی تبریز تماس بگیرند.

کمیته سلامت6
کمیته سلامت5
کمیته سلامت4
کمیته سلامت3
کمیته سلامت2
کمیته سلامت1

 

۳۰ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۶۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید