سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۴

اخبار

برگزاری دوره بازآموزی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور

کارکنان حفاظت فیزیکی ( حراست ) ، تاسیسات ، پذیرش و خدمات در دوره بازآموزی ایمنی و آتش نشانی عمومی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، با توجه به اهمیت  آموزش در خصوص پیشگیری از اتفاقات و حوادث ، واحد HSE با همکاری واحد آموزش اقدام برگزاری دوره های بازآموزی با رویکرد پیشگیری از حوادث ناشی از حریق و آمادگی کارکنان جهت واکنش در برابر هر گونه حریق احتمالی و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده نمود.

در این کلاس که روز پنج شنبه مورخ دوم بهمن 99 برگزار شد حصاری مسئول HSE در سالن آموزش پلی کلینیک مرکزی مطالب تئوری در خصوص ایمنی و آتش نشانی عمومی را تشریح کرد.

این دوره با هدف ارتقای آمادگی از خطرات احتمالی آتش سوزی ، پیشگیری و در صورت نیاز مبارزه با حریق ، جهت پرسنل تاسیسات ، خدمات ، حفاظت فیزیکی ( حراست ) و پذیرش برگزار گردید.

پرسنل حاضر در کلاس با مباحثی مانند ؛ مفاهیم و تعاریف ( سوختن ، نقطه آتش گیری و شعله زنی ، حدود پائین و بالای اشتعال و انفجار ، تفاوت اشتعال و انفجار ، خودبخود سوزی و ... ) ، مثلث و هرم حریق ، لوزی خطر ، علل و شرایط بروز حریق ، دسته بندی انواع حریق و روش های اطفاء هر کدام از آنها ، حفاظت و پیشگیری در برابر حریق ، روش های عمومی اطفاء حریق ، طبقه بندی و انواع تجهیزات خاموش کننده ، پدیده های خطرناک حریق ( برگشت شعله و ... ) ، اقدامات لازم هنگام مشاهده حریق و نکات ایمنی جهت اطفاء حریق آشنا شدند.

در پایان حصاری مسئول HSE این بهداشت و درمان به صورت عملی نحوه استفاده از هوز ریل جعبه های آتش نشانی را برای کارکنان تشریح کرده و در خصوص روش های اطفاء حریق با کپسول های پودر و گاز و CO2 توضیحات کاملی را ارائه نمود.

.

آتشنشانی15
آتشنشانی14
آتشنشانی13
آتشنشانی12
آتشنشانی10
آتشنشانی9
آتشنشانی8
آتشنشانی7
آتشنشانی6
آتشنشانی5
آتشنشانی4
آتشنشانی3
آتشنشانی2
آتشنشانی1

۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید