سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۸

اخبار

قدردانی از همکاران واحد دندانپزشکی بمناسبت روز دندانپزشکی

مسئولین بهداشت و درمان شمالغرب بمناسبت روز دندانپزشکی از همکاران واحد دندانپزشکی تقدیر کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ؛ امروز 23 فروردین روز دندانپزشک و تجلیل از دندانپزشکان است که به همین مناسبت دکتر حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان ، دکتر مسکوچی رئیس امور درمان ، بیمه گری و اسناد پزشکی و دکتر عرفانی رئیس روابط عمومی واورژانس در بخش دندانپزشکی حضور یافته و از کادر این واحد تجلیل بعمل آوردند.

در این دیدار ، دکتر حسینعلی زاده ضمن تشکر از زحمات کادر دندانپزشکی گفت : بخش دندانپزشکی یکی از بخش هایی است که با مراجعین خود ارتباط نزدیک دارد و خوشبختانه هم کادر این بخش و هم مراجعین با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ارسالی از سازمان ، میزان انتقال بیماری را به حداقل رسانده اند و امیدوارم در آینده نزدیک با انجام واکسیناسیون شاهد شرایط بهتری باشیم.

در ادامه دکتر مسکوچی با اشاره به حضور فعالانه کادر بخش دندانپزشکی در ارائه خدمات دندانپزشکی گفت : با وجود شرایط بحرانی کنونی شیوع ویروس کرونا ، این عزیزان با ارائه خدمات با کیفیت بالا ، سعی در خدمت رسانی به مراجعین و خانواده شریف صنعت نفت دارند که قابل تقدیر است.

سپس دکتر عرفانی ، ضمن تشکر از زحمات کادر دندانپزشکی ، رعایت درست دستورالعمل های بهداشتی ارسالی از سازمان بهداشت و درمان و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توسط همکاران واحد دندانپزشکی را قابل تقدیر دانست .

در حاشیه این دیدار ، سهندی مدیر داخلی بخش دندانپزشکی به خبرنگار روابط عمومی گفت : طبق دستورالعمل های بهداشتی ارسالی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جهت اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامت مراجعین ، در ورودی بخش دندانپزشکی تریاژ کامل کلیه مراجعین با انجام تب سنجی ، پالس اکسی متری و کنترل نبض صورت می گیردو در صورت سالم بودن مراجعین ، کاور کفش یکبار مصرف و دستکش تحویل آنها جهت ورود به بخش در اختیار آنها قرار داده می شود. علاوه بر این ، قبل از انجام اقدامات درمانی توسط دندانپزشک ، استفاده از دهانشویه توسط بیمار الزامی است.

سهندی در ادامه با اشاره به بالا بودن خطر انتقال بیماری در شرایط همه گیری کرونا ویروس در بخش دندانپزشکی ، لزوم استفاده کادر این بخش از لوازم حفاظتی همچون ماسک N95 ، گان و کلاه حفاظتی ، شیلد و کاور کفش بیان کرده و همکاری مراجعین و کادر این واحد را برای اجرای دستورالعمل ها قابل ستایش دانست .

با توجه به لزوم گندزدائی روزانه دستگاه ها و لوازم مصرفی دندانپزشکی ، یک دستگاه نوکومیست خریداری شده است و همزمان دستگاه UV ( لامپ های تولید کننده اشعه ماورای بنفش ) برای گندزدائی لوازم دندانپزشکی استفاده می شود.

از دیگر اقدامات واحد دندانپزشکی جهت پیشگیری از انتقال و شیوع کرونا ویروس ، استفاده از سرتوربین ، سرانگل ها ، هندپیس و اینسترومنت ها و ... بازای هر ست بیمار است تا از انتقال بیماری توسط آئروسل های موجود در هوا جلوگیری بعمل آید.

از طرفی بدلیل وجود آئروسل ها در حین کار با سرتوربین ها ، هندپیس ها و ... و نیاز مبرم به دستگاه های وکیوم هوا ( فشار منفی ) ، رایزنی ها با شرکت های مختلف فروش تجهیزات پزشکی صورت گرفته و بعد از رویت نمونه های ارسالی و گذراندن مراحل کارشناسی و اخذ مجوز های لازم از ستاد سازمان ، تعداد هفت دستگاه وکیوم هوا درخواست خرید داده شده است که بزودی تحویل بخش دندانپزشکی خواهد شد.

همانطور که مستحضرید در شرایط کنونی شیوع کرونا ویروس و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بخصوص اجرای رعایت فاصله زمانی در پذیرش بیماران ، در زمان پیک کاری قبل از عید نوروز ، از همکاری دندانپزشکان شرکت های پالایشگاه و پتروشیمی تبریز در این بخش استفاده شد .

در پایان می خواستم از زحمات دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی که در شرایط سخت و خاص شیوع کرونا ویروس همکاری لازم را داشتند و سعی در ارائه خدمات به نحو احسن داشتند تشکر ویژه داشته باشم. همچنین از کادر خدماتی بخش دندانپزشکی که در مراحل دفع زباله ها و پسماندهای بخش با رعایت دستورالعمل های سازمان همکاری کامل دارد نیز تشکر می کنم.

 

دندانپزشکان4
دندانپزشکان3
دندانپزشکان2
دندانپزشکان1

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید