سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۴۰
 

اخبار

مصاحبه با دکتر مقدم بمناسبت روز ملی روانشناس و مشاور

دکتر مقدم ؛ مرکز سلامت روان همکاری تنگاتنگی با واحد طب صنعتی و معاینات دوره ای پرسنل شاغل صنعت نفت در سطح شمالغرب کشور دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمناسبت روز ملی روانشناس و مشاور ، مصاحبه ای با مسئول مرکز سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور دکتر نادر مقدم ، متخصص روانشناسی انجام داده است.

 

روانشناس و عملکرد مرکز سلامت روان در طول سال های اخیر

دکتر مقدم ؛ ضمن عرض سلام و ارادت به محضر شما و تمامی همکاران و مسئولین محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، نهم اردیبهشت ماه را که مصادف است با روز جهانی روانشناس و مشاوره به تمامی همکاران روانشناس تبریک عرض نموده و یک خدا قوت و خسته نباشید خدمت همکاران روانشناس و مشاور که با صبر و متانت تمام سنگ صبور خسته دلان روح  و روان و تعالی بخش ، ارتقاء دهنده کیفیت زندگی هستند ، دارم.
مرکز سلامت روان از تیر ماه سال 1388 شروع بکار نموده و از مجهزترین مراکز سلامت روان با کادر مجرب و متخصص روانشناسی می باشد. این مرکز توسط دو نفر آقا دارای مدارک دکتری روانشناسی تخصصی و یک نفر خانم کارشنارس ارشد متخصص خانواده درمانی فعالیت داشته و در دو شیفت صبح و عصر به مراجعین محترم صنعت نفت خدمت رسانی می نماید.

ویزیت مراجعین بطور میانگین ماهانه در حدود 270 الی 350 نفر می باشد.

در این مرکز برای تمامی سطوح سنی و جنسیتی و در تمامی حوزه های روان درمانی خدماتی همچون ،  خانواده درمانی – زوج درمانی – مشاوره فردی – مشاوره تحصیلی به مراجعین ارائه می گردد.
رویکرد درمانی مشاورین این مرکز ACT ,DBT,CBT  طرحواره درمانی و تلفیق رویکرد های دیگر می باشد.

وی گفت : این مرکز همکاری تنگاتنگی با واحد طب صنعتی و معاینات دوره ای پرسنل شاغل صنعت نفت در سطح شمالغرب کشور داشته و در زمینه اجراء ، تفسیر و مصاحبه بالینی کمک حال این واحد می باشد. این مرکز خدمات و نظریه های مشاوره ای جهت تعیین تکلیف شغلی که ارجاع به طب صنعتی دارند و باید در کمسیون شغلی و  پزشکی نظریه نهایی صادر گردد نیز فعالیت دارد. 

در ضمن در مراحل استخدامی نیروهای قراردادی مراکز صنعتی که به واحد طب صنعتی معرفی می گردند ، از طریق آزمونهای تخصصی ، مانند : IMCI, MMPI, SCL90 , ANXITY BECK , DEPRAIONT BECK  و مصاحبه بالینی تخصصی فعالیت می نماید.
ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس های آموزشی گفت : این مرکز برای شاغلین و خانواده های صنعت نفت در طول چندین سال کلاس و کارگاه های آموزشی در تمامی حوزه های مورد نیاز سطح خانواده و جامعه برگزار نموده است.
در این مرکز پژوهشی علمی در مورد درمان بیماران دیابتی نوع دو در مراجعین خانم ، با بررسی اثر بخشی رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و تلفیق آن با تمرینات هوازی با در نظر گرفتن علائم افسردگی ، اضطراب و شاخص های التهابی و پروفایل لیپیدی انجام گردید که داده های بدست آمده معنی دار و مثبت در جهت درمان بیماری دیابت بوده است که در این پژوهش کارگاه های آموزشی روان شناسی و تمرینات ورزشی ایروبیک در جهت بهبود حال جسمی و روانی بانوان برگزار گردید.

دکتر مقدم گفت : این مرکز در دوران کرونا همگام با سایر همکاران درمانی بطور خستگی ناپذیر از طریق مشاوره های غیر حضوری و تلفنی انجام وظیفه نموده و سعی در کاهش استرس های ناشی از این دوران در بین خانواده ها داشته است.
این مرکز همانند مرکز سلامت روان اهواز اقدام به ارائه پیام های روانشناسی روز از طریق روابط عمومی نیز نموده است.
تلاش همکارانم در این مرکز ارتقائ سطح سلامت روان در بین شاغلین و خانواده های تحت پوشش بوده و از هیچ موضوعی که بتواند آلام روحی آنان را کاهش دهد دریغ نکرده است.
مشاورین این مرکز با شعار سلامت روان نمونه در سطح صنعت نفت از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و پیشگام در  ارتقائ سلامت روان در سطح صنعت نفت بوده و خواهند بود.

 

دکتر مقدم

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید