سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۰

اخبار

مصاحبه با فیروزان کارشناس ارشد مامائی بمناسبت روز جهانی ماما

انجام معاینات و غربالگری زنان ، نوجوانان وکودکان از اصلی ترین وظائف واحد بهداشت و تنظیم خانواده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمناسبت روز جهانی ماما خبرنگار روابط عمومی مصاحبه ای را با فیروزان کارشناس ارشد مامایی انجام داده است.

وی در پاسخ به سوال ما در خصوص تغییراتی که در ارائه خدمات واحد بهداشت و تنظیم خانواده در دوران شیوع کرونا صورت گرفته است ، گفت :

با وجود موانع موجود بدلیل شرایط کنونی شیوع کرونا و کاهش مراجعه زنان باردار ، ، انجام معاینات و غربالگری های این عزیزان با رعایت کامل پروکل های بهداشتی و دستورالعمل های ارسالی از ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد و  بیشتر با استفاده از نرم افزار های اطلاعاتی که در اختیار این واحد است سوابق مادران باردار ، زنان در سنین باروری و منوپوز ، کودکان و نوجوانان مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد و اقدامات لازم در خصوص فراخوان انجام واکسیناسیون این عزیزان ( تزریق واکسن آنفلوآنزا ، سرخک ، سرخچه در مادران باردار و ...) و سایر اقدامات پیشگیری بعمل می آید.

از طرفی برنامه ریزی جهت انجام واکسیناسیون کارکنان نفت چه در مراکز صنعتی و چه در پلی کلینیک این بهداشت و درمان از دیگر اقدامات این واحد بود که اکثر کارکنان شمالغرب کشور در دو نوبت واکسن هپاتیت را دریافت کردند.

از سوی دیگر بدلیل وجود  امکان ابتلای بالای مراجعین این واحد ، ما در تمام مراحل ویزیت و ارائه خدمات تنظیم خانواده ،وسایل  مورد استفاده همچون فشار سنج ، وزنه سنجش وزن نوزادان و بزرگسالان ، تخت معاینه و ... بعد از خروج مراجعین بصورت کامل ضدعفونی می شود.

علاوه بر این بدلیل حجم بالای ثبت و پاسخگوئی به سوالات تلفنی مراجعین پلی کلینیک همزمان در واحد Call center نیز فعالیت داریم تا در ثبت ، ارزیابی ، پیگیری و آموزش و راهنمایی بیماران در زمینه بیماری کووید 19 ، که در سامانه No corona ثبت نام کرده اند و یا در واحد تریاژ اورژانس تریاژ شده و مشکوک ، محتمل یا قطعی ابتلا به کرونا بوده اند به همکاران واحد پزشکی خانواده و اورژانس کمک نمائیم.

شایان ذکر است انجام مراقبت های کودک به صورت غیر حضوری انجام می شود که با تکمیل فرم ارزیابی مراقبت غیر حضوری  پایش کودکان انجام می گیرد.

در کل می توان گفت جهت رفاه حال مراجعین ،تا حد امکان از روش های غیر حضوری برای ارائه خدمات به زنان ( باردار ، در سنین باروری ، منوپوز ) ، نوجوانان و کودکان و نوزادان استفاده می شود و تلفن همراه اینجانب در اختیار مراجعین قرار دارد تا در صورت وقوع موارد اضطراری با تماس با اینجانب در تمام ساعات روز و حتی در روز های عدم حضور در اداره ، راهنمایی های لازم ارائه شود.

امیدوارم هر چه زودتر با از بین رفتن این ویروس منحوس شاهد روزهای بهتر باشیم.


۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید